Solymosi, Zsófia (2024) Pedagógusok önismerete, tudatossága és annak fontossága a nevelőmunkájuk során. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Szakdolgozat_SolymosiZsófia_QXKKM7.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témája a pedagógusok önismerete és annak szerepe pedagógusi munkájuk során. Először az önismeret, önértékelés, önreflexió fogalmát és ezek kapcsolatait járom körbe. A folytatásban a pedagógiai kommunikációval és a konfliktusokkal foglalkozom. Mivel minden említett fogalom nagyon összetett és sokrétű, így végig arra törekedtem, hogy elsősorban a pedagógia szempontú megközelítésükkel foglalkozzam. A továbbiakban tárgyalom a kommunikáció és a konfliktuskezelés illetve az önismeret összefüggéseit. A dolgozatomban és a kutatásom során is kiemelten foglalkoztam a konfliktuskezeléssel, konfliktuskezelési stratégiákkal, azon belül is az iskolán belüli konfliktushelyzetekkel. Kutatásom során arra kerestem a választ, mennyire tartják fontosnak a pedagógusok a személyiségfejlesztést, az önreflektív gondolkodást, illetve hogyan oldanak meg különböző problémás szituációkat. A kérdőívre kapott válaszok mellett igyekeztem a témával kapcsolatos tapasztalataimat is megfogalmazni, felhasználni.
Magyar cím
Pedagógusok önismerete, tudatossága és annak fontossága a nevelőmunkájuk során
Angol cím
Teachers' self - awareness consciousness and their importance in their educational work
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Zsófia Solymosi |
Dátum: | 17 Szep 2024 08:46 |
Utolsó módosítás: | 17 Szep 2024 08:46 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12640 |
Actions (login required)
Tétel nézet |