Tóth, Tímea (2024) A tárgyi feltételek jelentősége az óvodai mozgásfejlesztés hatékonyságában. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Tóth Tímea-A tárgyi feltételek jelentősége az óvodai mozgásfejlesztés hatékonyságában-szakdolgozat.pdf.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témájaként a tárgyi feltételek jelentőségének vizsgálatát választottam az óvodai mozgásfejlesztés hatékonyságában. Szakirodalmi áttekintésem elején tisztáztam a mozgásfejlődés fogalmi hátterét, majd ismertettem a helyes fejlődést kora-, illetve első gyermekkorban. Kitértem azokra a tényezőkre, amelyek befolyásolják a gyermek mozgásfejlődését és részletesen bemutattam a motoros és kognitív funkciók kapcsolatát. Végezetül a mozgásfejlődés oki tényezőivel, tüneteivel, következményeivel, majd ezen lemaradásokat segítő módszerek jellemzőivel zártam. Kutatásom legfőbb célja az volt, hogy minél alaposabban felmérjem milyen mozgásfejlesztő eszközökkel rendelkeznek a vizsgált óvodák, illetve mekkora hangsúlyt fektetnek a fejlesztés hatékonyságára. Kutatásom során induktív, leíró stratégiát használtam. A kvantitatív kutatási módszerem kérdőíves kikérdezés volt. Kutatásom eredményeként kapott válaszok alapján elmondhatom, hogy bár két olyan óvodát vizsgáltam meg, amelyek tárgyi adottságai eltérőek, ennek ellenére mégsem mutattak nagy eltérést a mozgásfejlődéssel kapcsolatos kérdéseim során.
Magyar cím
A tárgyi feltételek jelentősége az óvodai mozgásfejlesztés hatékonyságában
Angol cím
The importance of equipment conditions in the effectiveness of kindergarten motor development
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Művészeti és Sporttudományi Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Tímea Tóth |
Dátum: | 28 Jún 2024 08:25 |
Utolsó módosítás: | 28 Jún 2024 08:25 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12607 |
Actions (login required)
Tétel nézet |