Nyelvtanárok jelenléte az óvodai nyelvelsajátításban

Hodosi, Gréta (2024) Nyelvtanárok jelenléte az óvodai nyelvelsajátításban. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Hodosi Gréta - Nyelvtanárok jelenléte az óvodai nyelvelsajátításban- szakdolgozat.pdf] PDF
Hodosi Gréta - Nyelvtanárok jelenléte az óvodai nyelvelsajátításban- szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (648kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom az óvodai nyelvelsajátítás témáját taglalja a nyelvtanárok jelenlétét figyelembe véve. Kutatásom fő célja az volt, hogy feltárjam, illetve megismerjem az óvodában zajló nyelvtanárok által tartott idegennyelvi foglalkozásokat, valamint a nyelvtanárok kompetenciáját felmérjem az óvodáskorúak oktatásának körében. A kisgyermekkori nyelvelsajátításról és annak előnyeiről egyre több szakirodalmat olvashatunk, de ezen szakirodalmak nem, vagy csak kis mértékben térnek ki a személyi feltételekre. Kutatásom létrejöttéhez kvalitatív és kvantitatív módszereket is alkalmaztam. Kvalitatív módszerek közül az interjút és a megfigyelést választottam. Az interjút egy több óvodában is angol fakultációt tartó tanítónővel készítettem. A megfigyelés módszerét két foglalkozás esetében alkalmaztam, egyiket a tanítónő foglalkozásán, akivel az interjú is készült, míg a másikat az egyetem gyakorlóóvodájának angolos csoportjában készítettem. Kvantitatív módszerként a kérdőívet használtam fel. Két kérdőívet készítettem, egyik tanító és nyelvtanár végzettségű pedagógusoknak szólt, akik óvodásoknak tartanak idegen nyelvi foglalkozást, míg a másik nyelvtanár illetve tanító szakos egyetemi hallgatók csoportjaira fókuszált. Az eredményeket a dolgozatomban részletesen bemutatom. Kutatásom eredményei igazolják, hogy a tanár és tanító szakos pedagógusok egyetemi képzésük során nem találkoznak a kisgyermekek oktatásához szükséges ismeretekkel. Magánúton elsajátított módszereikkel, eltérő csoportokból érkező gyermekekkel próbálják elsajátíttatni az idegen nyelvet.

Magyar cím

Nyelvtanárok jelenléte az óvodai nyelvelsajátításban

Angol cím

Presence of language teachers in kindergarten language acquisition

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Társadalom-, Szociális és Kommunikációtudományok Intézete

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kitzinger, Dr. Arianna
egyetemi docens, PhD

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Gréta Hodosi
Dátum: 17 Szep 2024 11:38
Utolsó módosítás: 17 Szep 2024 11:38
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12595

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet