Pintér, Eszter (2024) Családok hatása az eltérő kisgyermekkori fejlődésre 0-3 éves korig. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
szakdolgozat_PintérEszter_C89A0E.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozatom célja, hogy feltárja, hogyan befolyásolja a szülői nevelési stílus és a családi környezet a kisgyermekek fejlődését ebben az életkorban. Dolgozatomban két azonos korú kislány eltérő fejlődését vizsgálom. Hipotézisem arra épül, hogy a szülők nevelése hatással van a gyermek óvodai beszoktatására, mivel a korai években kialakulnak azok az alapvető viselkedési és érzelmi minták, amelyek befolyásolják a későbbi társas kapcsolataikat és az iskolai teljesítményüket. A munkám fő fókusza az óvodai beilleszkedés illetve megvizsgálom, hogyan befolyásolja a szülői nevelési stílus és a családi környezet a kisgyermek óvodai beilleszkedését. Szakdolgozatomhoz a legnépszerűbb kutatási formát alkalmaztam a kérdőívet és az interjút. Előbbihez a szülők véleményére voltam kíváncsi, míg az interjú kérdései az óvónő és logopédushoz szántam. Hipotéziseim döntő részben beigazolódtak a kutatásom során. Az eredmények segítenek abban, hogy jobban megértsük a kisgyermekek korai fejlődését, és segítsük a szülőket a hatékonyabb gyermeknevelésben.
Magyar cím
Családok hatása az eltérő kisgyermekkori fejlődésre 0-3 éves korig
Angol cím
Influence of families for the different early childhood development at the age of 0-3
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Eszter Pintér |
Dátum: | 17 Szep 2024 08:44 |
Utolsó módosítás: | 17 Szep 2024 08:44 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12591 |
Actions (login required)
Tétel nézet |