Schmölcz, Laura (2024) A diagnosztika fontossága a korai fejlesztés hatékonyságában. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Szakdolgozat_SchmölczLaura.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (438kB) |
Absztrakt (kivonat)
"A diagnosztika fontossága a korai fejlesztés tekintetében" című dolgozatom célja, hogy feltárja a diagnosztikai folyamat szerepét és hatékonyságát a korai fejlesztés kontextusában. A témaválasztás mögötti motivációt személyes tapasztalataim és a szakirodalom áttekintése inspirálta. A személyes érintettségem révén gyakran találkoztam olyan gyermekekkel, akiknek korai fejlesztésre volt szükségük, és megfigyeltem a segítő-szülői háttér és a szakemberek közötti hatékony együttműködés fontosságát. A kutatásom elsődleges célja annak a feltételezésemnek az alátámasztása vagy megcáfolása volt, hogy hogyan járul hozzá a multidiszciplináris szakmai csapat és a kapcsolati hálózat a korai fejlesztés sikeréhez. Végeredményben pedig arra a következtetésre jutottam, hogy ezek a tényezők valóban kulcsfontosságúak a gyermekek optimális fejlődése szempontjából. Arra a kérdéskörömre is sikerült alátámasztó választ kapnom, hogy az idejében felállított diagnózis hozzájárul-e a fejlesztés eredményességéhez. Minden adat arra utalt, hogy a feltételezésem valós. Ezeket az adatokat kvalitatív kutatási módszerrel, mélyinterjúk útján szereztem meg. Annak érdekében, hogy teljesen valós eredményeket kaphassak, több területről kértem fel szakembereket. Négy interjúalanyom volt: egy gyógypedagógus korai fejlesztő szakember, egy orvos egy védőnő és egy sérült gyermeket nevelő édesanya. Nagy odaadással és szakértelemmel válaszoltak a feltett kérdéseimre így elegendő információt gyűjthettem a hipotéziseim alátámasztására. Sokat fejlődtem a kutatás során és rengetek információval gazdagodtam köszönhetően a kutatás széles körének és az interjúalanyok mély ismeretének a témában.
Magyar cím
A diagnosztika fontossága a korai fejlesztés hatékonyságában
Angol cím
The importance of diagnostics in terms of early development
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Laura Schmölcz |
Dátum: | 17 Szep 2024 08:43 |
Utolsó módosítás: | 17 Szep 2024 08:43 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12572 |
Actions (login required)
Tétel nézet |