Petényi, Gréta (2024) A tanulásban akadályozott gyermekek tanulási motivációjának vizsgálata a játékalapú módszerek tükrében. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Petényi Gréta_ A tanulásban akadályozott gyermekek tanulási motivációjának vizsgálata a játék alapú módszerek tükrében_szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Napjaink oktatásának egyik sarkalatos kérdése, hogy a pedagógusok hogyan tudják a gyermekeket hatékonyan bevonni a tanítás-tanulás folyamatába. A gyermekeket állandó intenzív inger éri az elektronikai eszközök által, így a hagyományos frontális oktatási forma már idejét múlt. Az aktív, felfedező élményen alapuló tapasztalatszerzés ami áttörő eredményeket hozhat a gyermekek motiválása tekintetében. A tanulás komoly erőfeszítést igényel a gyermekek részéről, amit a pedagógus a tanítás módszerének megválasztásával jelentősen megkönnyíthet.Különösen nehéz feladat ez a tanulásban akadályozott gyermekek esetében, akiknek a tanulási motivációja többnyire alacsony. A játék kiemelt szereppel bír az élményalapú ismeretszerzés tekintetében, képesség és személyiség fejlesztő hatású, jól beilleszthető a tanórák rendszerébe. A tanulmányomban a játék alapú módszerek szerepének jelentőségét vizsgáltam meg a tanulásban akadályozott gyermekek motiválása kapcsán. Az online kérdőívvel végzett kutatásom eredményeit összehasonlítottam kérdésfeltevéseimmel, amit a szakirodalom alapján jelöltem ki. Kulcsszavak: játék, tanulási motiváció, tanulásban akadályozott
Magyar cím
A tanulásban akadályozott gyermekek tanulási motivációjának vizsgálata a játékalapú módszerek tükrében
Angol cím
Examing the learning motivation of children with learning disabilities in the light of game-based methods
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Gréta Petényi |
Dátum: | 17 Szep 2024 08:43 |
Utolsó módosítás: | 17 Szep 2024 08:43 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12541 |
Actions (login required)
Tétel nézet |