A tanulásban akadályozott gyermekek tanulási motivációjának vizsgálata a játékalapú módszerek tükrében

Petényi, Gréta (2024) A tanulásban akadályozott gyermekek tanulási motivációjának vizsgálata a játékalapú módszerek tükrében. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Petényi Gréta_ A tanulásban akadályozott gyermekek tanulási motivációjának vizsgálata a játék alapú módszerek tükrében_szakdolgozat.pdf] PDF
Petényi Gréta_ A tanulásban akadályozott gyermekek tanulási motivációjának vizsgálata a játék alapú módszerek tükrében_szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Napjaink oktatásának egyik sarkalatos kérdése, hogy a pedagógusok hogyan tudják a gyermekeket hatékonyan bevonni a tanítás-tanulás folyamatába. A gyermekeket állandó intenzív inger éri az elektronikai eszközök által, így a hagyományos frontális oktatási forma már idejét múlt. Az aktív, felfedező élményen alapuló tapasztalatszerzés ami áttörő eredményeket hozhat a gyermekek motiválása tekintetében. A tanulás komoly erőfeszítést igényel a gyermekek részéről, amit a pedagógus a tanítás módszerének megválasztásával jelentősen megkönnyíthet.Különösen nehéz feladat ez a tanulásban akadályozott gyermekek esetében, akiknek a tanulási motivációja többnyire alacsony. A játék kiemelt szereppel bír az élményalapú ismeretszerzés tekintetében, képesség és személyiség fejlesztő hatású, jól beilleszthető a tanórák rendszerébe. A tanulmányomban a játék alapú módszerek szerepének jelentőségét vizsgáltam meg a tanulásban akadályozott gyermekek motiválása kapcsán. Az online kérdőívvel végzett kutatásom eredményeit összehasonlítottam kérdésfeltevéseimmel, amit a szakirodalom alapján jelöltem ki. Kulcsszavak: játék, tanulási motiváció, tanulásban akadályozott

Magyar cím

A tanulásban akadályozott gyermekek tanulási motivációjának vizsgálata a játékalapú módszerek tükrében

Angol cím

Examing the learning motivation of children with learning disabilities in the light of game-based methods

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Gyógypedagógia (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Mendéné Lajtai, Krisztina
mesteroktató

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Gréta Petényi
Dátum: 17 Szep 2024 08:43
Utolsó módosítás: 17 Szep 2024 08:43
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12541

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet