Élő, Georgina (2024) A szülői attitűd hatása a korai fejlesztés eredményességére. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Szakdolgozat_ÉlőGeorgina.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (807kB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozatom témájának kiválasztása testvéri érintettségen és az ebből adódó személyes tapasztalatokon alapul. Annak alapján, hogy a Down-szindrómás testvérem a maximális szülői támogatásnak és az odaadásnak köszönhetően mára átlag felett funkcionál és minimális maradandó hátrányokkal él, megfogalmazódottak bennem olyan feltételezések, mint hogy, ha a szülő megfelelő hozzáállása növelni tudja a korai fejlesztés hatékonyságát, akkor a negatív szülői attitűd ezzel szemben képes-e hátráltatni. Tovább haladva a témában felkeltette az érdeklődésemet az is, hogy az idejében megkezdett korai fejlesztés képes-e pozitívan hatni a későbbi életminőségre és, hogy ennek megkezdését /lebonyolítását hátráltathatja-e a negatív szülői attitűd, illetve hogy a diagnózis megfelelő formában, szakmaisággal történő közlése megkönnyítheti-e az elfogadással járó frusztrációkat félelmeket. Ezen feltételezéseim igazolására vagy megcáfolására készítettem el a kutatásom, amelyhez az induktív kutatási stratégia összefüggésfeltáró módszerét alkalmaztam, aminek eszközei a szóbeli és az írásbeli kikérdezések voltak. A kutatásom során a négy hipotézisből 3 megerősítésre került, egyhez pedig nem gyűlt össze annyi adat, hogy biztonsággal meghozhassam ezt a döntést. Végezetül az kristályosodott ki számomra, hogy a szülők/leendő szülők nagyon kis mértékben vannak tisztában az eltérő fejlődésmenetet sejtető első jelekkel és a Pedagógiai Szakszolgálatok működésével, szolgáltatásaival, ezáltal a gyermekeik és ők maguk is későn jutnak segítséghez és támogatáshoz. Ennek kiküszöbölése érdekében hoztam létre a dolgozatom hozadékát; egy 8 oldalas tájékoztató füzetet - természetesen szakirodalmi háttérrel - a szülőknek az első tünetekről és a segítségkérés útjairól
Magyar cím
A szülői attitűd hatása a korai fejlesztés eredményességére
Angol cím
The effect of parental attitude on the effectiveness of early development
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Georgina Élő |
Dátum: | 17 Szep 2024 08:42 |
Utolsó módosítás: | 17 Szep 2024 08:42 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12537 |
Actions (login required)
Tétel nézet |