Foki, Dalma (2024) Az inkluzív óvodai nevelés előnyei és kihívásai sajátos nevelési igényű gyermekek esetében az óvodapedagógusok attitűdje alapján. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Foki Dalma - Az inkluzív nevelés előnyei és kihívásai sajátos nevelési igényű gyermekek esetében az óvodapedagógusok attitűdje alapján - szakdolgozat .pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (947kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban az inkluzív óvodai nevelés előnyeit, valamint kihívásait vizsgáltam a sajátos nevelési igényű gyermekek esetében. Célom a téma elméleti összefoglalásán túl feltárni, hogy hogyan vélekednek a hazai óvodapedagógusok a témáról, milyen javaslatokat tudnak tenni az inklúzió gördülékenyebbé tételére. A kutatásomban induktív kutatási stratégiát alkalmaztam, melyet online kérdőív formájában valósítottam meg. Ennek eredményeit statisztikai módszerekkel elemeztem, értékeltem, majd reprezentáltam. A kutatási eredményekből megállapítható, hogy több hazai óvoda is tesz erőfeszítéseket az inkluzív nevelés sikeressége érdekében, azonban a megfelelő személyi és tárgyi feltételek hiánya nehézzé teszi a sajátos nevelési igényű gyermekek beintegrálását többségi társaik közé. Fontos az óvodapedagógusok felkészültsége, a szülők támogató jelenléte, valamint a szakemberek alkalmazása.
Magyar cím
Az inkluzív óvodai nevelés előnyei és kihívásai sajátos nevelési igényű gyermekek esetében az óvodapedagógusok attitűdje alapján
Angol cím
The benefits and challenges of inclusive pre-school education for children with special educational needs according to the attitudes of pre-school teachers
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Dalma Foki |
Dátum: | 17 Szep 2024 08:41 |
Utolsó módosítás: | 17 Szep 2024 08:41 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12484 |
Actions (login required)
Tétel nézet |