Az óvoda-iskola átmenetet támogató rendszer hatékonysága, jellemzői szülői szemmel

Putz, Andrea (2024) Az óvoda-iskola átmenetet támogató rendszer hatékonysága, jellemzői szülői szemmel. MA/MSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Putz Andrea- Óvoda-iskola átmenet szülői szemmel- Diplomamunka.pdf] PDF
Putz Andrea- Óvoda-iskola átmenet szülői szemmel- Diplomamunka.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom fő témája az óvoda-iskola átmenet. Célom, hogy feltárja ennek a folyamatnak a hatékonyságát, jellemzőit a szülők szemszögéből vizsgálva. További célom, annak kutatása, hogy léteznek-e olyan innovatív megoldások, amelyek hatékonynak bizonyultak és jól alkalmazhatók lennének bármelyik óvodában vagy iskolában. Hipotézisem szerint a szülők többsége általában elégedett az óvoda-iskola átmenet rendszerével, többségében hatékonynak tartják azt, és a hozzájuk kapcsolódó programokat, rendezvényeket. Emellett fontosnak tartják a gyermekek iskola-előkészítését. A szülők úgy vélik egymásról, hogy megfelelően tájékozottak az iskolaérettség kérdésében, de nehezen tudják meghatározni annak fogalmát. Nézetem szerint, vannak olyan hatékony, innovatív megoldások, amelyek minden intézményben segíthetnék az óvoda-iskola átmenet gördülékeny megvalósítását. Kutatásom során a kérdőíves felmérés vizsgálati módszerét alkalmaztam, célcsoportom az első vagy második osztályos gyermeket nevelő szülők voltak. Előkutatás keretében, az óvodapedagógusok véleményét, tapasztalatait is vizsgáltam ebben a témakörben. Hipotézisem részben igazolódott csak be, a szülők óvoda-iskola átmenettel kapcsolatos általános attitűdje alacsonyabb eredményt hozott a vártnál, valamint nem tekintik szülőtársaikat olyan tájékozottnak az iskolaérettséggel kapcsolatban, mint gondoltam, de valóban nehezen tudták meghatározni annak fogalmát. Tényleg fontosnak tartják az iskola-előkészítést és az óvoda-iskola átmenetet támogató programokat, és léteznek erre hatékony megoldások. A kutatás elérte célját, hiszen betekintést kaptam a szülők egy részének véleményébe, tapasztalatába az óvoda-iskola átmenettel kapcsolatban, és megismerhettem olyan innovatív megoldásokat, amelyeket saját intézményemben is hasznosítani tudok.

Magyar cím

Az óvoda-iskola átmenetet támogató rendszer hatékonysága, jellemzői szülői szemmel

Angol cím

The effectiveness and characteristics of the kindergarten-school transition support systems from the parents' perspective

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Neveléstudomány (MA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kissné Zsámboki, Dr. Réka
dékán helyettes, egyetemi docens, Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Mű típusa: Diplomadolgozat (MA/MSc)
Felhasználói azonosító szám (ID): Andrea Putz
Dátum: 17 Szep 2024 08:40
Utolsó módosítás: 17 Szep 2024 08:40
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12439

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet