Neuropedagógiai kutatások a neveléstudományban

Kelemenné Rácz, Timea (2024) Neuropedagógiai kutatások a neveléstudományban. MA/MSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of diplomamunka_KelemennéRáczTimea_AUE80X.pdf] PDF
diplomamunka_KelemennéRáczTimea_AUE80X.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Annotáció Neuropedagógiai kutatások a neveléstudományban A kisgyermekkori tanulást vizsgáló agyfejlődési kutatási eredmények tükrében egyre inkább összekapcsolódnak a neuropedagógia, a neuropszichológia, a neurobiológia és a neurológia tudományterületei. Törekedni kell az együttműködés lehetőségeinek megtalálására a társszakmákban, mert ezzel tudjuk leghatékonyabban végezni munkánkat. Nagyobb felelősségvállalást kíván a társszakmák összefogása és a legújabb tudományos eredmények megismerése. Próbáljunk alkalmazkodni a fejlődési trendeken belül létező egyéni különbségekhez, illetve a fejlődés különböző formáihoz és fogadjuk el ezeket. A fejlődéssel foglalkozó szakemberekre eltérő feladatok hárulnak, kompetenciáik különböznek, de a cél és az ebből fakadó felelősség a gyerekek optimális fejlődéséért közös. A hosszú távú és hatékony megoldás mindenképpen a szakmák és tudományok közötti munkamegosztás és együttműködés. Kutatást készítettem a pedagógusok, illetve az ifjúság körében, hogy hallottak-e a neuropedagógiáról? Feltételeztem, hogy a pedagógusok több ismerettel rendelkeznek a témával kapcsolatban. Ez a feltevésem a kérdőíves felmérés elemzése után bebizonyosodott. Azt gondoltam, hogy a mindkét fél azonos véleményen van azon tekintetben, hogy jelenleg pedagógiai kultúraváltás van. A pedagógiai kultúraváltással kapcsolatban a hipotézisem nem igazolódott be, a kérdőívet kitöltő pedagógusok nagy része egyértett a kijelentéssel, de a kitöltő fiatalok eltérően nyilatkoztak. További célom az volt, hogy áttekintem a fenntarthatósági célokat és kapcsolódási pontokat gyűjtök egyes célokhoz, amelyekkel bizonyíthatóvá válik a neuropedagógiai szemlélet kibontakoztatása. Választott fenntarthatósági célok: - Partnerség a célok eléréséért - Egészség és jólét - Minőségi oktatás A dolgozatban továbbá beszámolok arról, hogy megismerkedtem a neurofeedback-kel, egy tanfolyam elvégzése során neurofeedback tréner képesítést is szereztem.

Magyar cím

Neuropedagógiai kutatások a neveléstudományban

Angol cím

Neuropedagogical Research In Educational Science

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Neveléstudomány (MA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Varga, Dr. habil László
dékán
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: Diplomadolgozat (MA/MSc)
Felhasználói azonosító szám (ID): Timea Kelemenné Rácz
Dátum: 17 Szep 2024 08:40
Utolsó módosítás: 17 Szep 2024 08:40
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12437

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet