Kelemenné Rácz, Timea (2024) Neuropedagógiai kutatások a neveléstudományban. MA/MSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
diplomamunka_KelemennéRáczTimea_AUE80X.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Annotáció Neuropedagógiai kutatások a neveléstudományban A kisgyermekkori tanulást vizsgáló agyfejlődési kutatási eredmények tükrében egyre inkább összekapcsolódnak a neuropedagógia, a neuropszichológia, a neurobiológia és a neurológia tudományterületei. Törekedni kell az együttműködés lehetőségeinek megtalálására a társszakmákban, mert ezzel tudjuk leghatékonyabban végezni munkánkat. Nagyobb felelősségvállalást kíván a társszakmák összefogása és a legújabb tudományos eredmények megismerése. Próbáljunk alkalmazkodni a fejlődési trendeken belül létező egyéni különbségekhez, illetve a fejlődés különböző formáihoz és fogadjuk el ezeket. A fejlődéssel foglalkozó szakemberekre eltérő feladatok hárulnak, kompetenciáik különböznek, de a cél és az ebből fakadó felelősség a gyerekek optimális fejlődéséért közös. A hosszú távú és hatékony megoldás mindenképpen a szakmák és tudományok közötti munkamegosztás és együttműködés. Kutatást készítettem a pedagógusok, illetve az ifjúság körében, hogy hallottak-e a neuropedagógiáról? Feltételeztem, hogy a pedagógusok több ismerettel rendelkeznek a témával kapcsolatban. Ez a feltevésem a kérdőíves felmérés elemzése után bebizonyosodott. Azt gondoltam, hogy a mindkét fél azonos véleményen van azon tekintetben, hogy jelenleg pedagógiai kultúraváltás van. A pedagógiai kultúraváltással kapcsolatban a hipotézisem nem igazolódott be, a kérdőívet kitöltő pedagógusok nagy része egyértett a kijelentéssel, de a kitöltő fiatalok eltérően nyilatkoztak. További célom az volt, hogy áttekintem a fenntarthatósági célokat és kapcsolódási pontokat gyűjtök egyes célokhoz, amelyekkel bizonyíthatóvá válik a neuropedagógiai szemlélet kibontakoztatása. Választott fenntarthatósági célok: - Partnerség a célok eléréséért - Egészség és jólét - Minőségi oktatás A dolgozatban továbbá beszámolok arról, hogy megismerkedtem a neurofeedback-kel, egy tanfolyam elvégzése során neurofeedback tréner képesítést is szereztem.
Magyar cím
Neuropedagógiai kutatások a neveléstudományban
Angol cím
Neuropedagogical Research In Educational Science
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Diplomadolgozat (MA/MSc) |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Timea Kelemenné Rácz |
Dátum: | 17 Szep 2024 08:40 |
Utolsó módosítás: | 17 Szep 2024 08:40 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12437 |
Actions (login required)
Tétel nézet |