Haller, Andrea (2024) A mese fejlesztő hatása. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Haller Andrea - A mese fejlesztő hatása - szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (949kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témájának a mese fejlesztő hatását választottam. A gyermekek születésüket követően először hallják a meséket,melyeket vagy olvasnak nekik fejből mondják,majd ahogy nőnek,úgy már maguk is olvassák azokat.A mese hallgatásnak és olvasásnak számos fejlesztő hatása van a gyermekekre,legyen az értelmi,mint például beszéd, a gondolkodás,a képzelet, érzelmi vagy szociális.A meséket ma már a gyermekek televízióban és más digitális eszközökön is nézhetik,amelynek szintén megvannak az előnyei és hátrányai. Kutatásom során megvizsgálom, hogy a szülők és más kisgyermeknevelők hogyan vélekednek erről a témáról.A szülők körében végzett felméréssel vizsgálom meg, hogy milyen rendszeresen jut el a mese a gyermekükhöz,az milyen formában -olvasás, digitális eszközökön át-történik és ők hogyan ítélik meg a mese hatását.A szakemberek tapasztalatai azt mutatják,hogy a gyermekek bölcsődén kívül is találkoznak mesével,habár ez nem mindig a mese olvasást jelenti,sőt inkább ezek a fajta mesék kezdenek háttérbe szorulni és szép lassan kiszorítja a mesenézés a mesehallgatást.Azok a gyermekek akinek olvasnak mesét választékosabban beszélnek, gazdagabb szókinccsel rendelkeznek, nagyobb a képzelőerejük, türelmesebbek és ismerik a nyugodt légkört,érdeklődőbbek.
Magyar cím
A mese fejlesztő hatása
Angol cím
The developing effect of the tale
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
BPK - Csecsemő- és kisgyermeknevelő (BA)
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Andrea Haller |
Dátum: | 17 Szep 2024 08:39 |
Utolsó módosítás: | 17 Szep 2024 08:39 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/12346 |
Actions (login required)
Tétel nézet |