Multiplatform játékfejlesztés LibGDX-OpenGL alapokon

Kurz, György (2015) Multiplatform játékfejlesztés LibGDX-OpenGL alapokon. BA/BSc, Faipari Mérnöki és Kreatívipari Kar (2013-tól 2021.06.30-ig: Simonyi Károly Műszaki, Faanyagtudományi és Művészeti Kar).

[thumbnail of SKK-INGA-9-2015-SZ.pdf] PDF
SKK-INGA-9-2015-SZ.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozat célja az OpenGL alapú LibGDX keretrendszer működésének és felhasználásának bemutatása egy demo alkalmazás megvalósításán keresztül. Szeretném megmutatni, hogy kellő elszántsággal, érdeklődéssel és szabadidővel bárki készíthet számítógépes játékot aki erre indíttatást érez. Úgy gondolom, hogy napjainkban a független, szabadúszó fejlesztők által fejlesztett játékok egyre inkább előtérbe kerülnek, a különböző keretrendszerek technológiai fejlődésével és hozzáférhetőségének javulásával pedig egyre egyszerűbbé válik a játékszoftverek fejlesztése. A dolgozat bevezetésében említést teszek a videojáték iparág üzleti lehetőségeiről, továbbá a területen végzett korábbi munkáimról. Az első részben ismertetem az OpenGL alapvető jellemvonásait melyre a keretrendszer épül. Ezt követően a második részben bemutatom a LibGDX alapjait, azokat az alapvető építőelemeket melyekre nagy szükségünk lesz egy játék készítése során, hogy megfelelő módon és hatékonysággal végezhessük a fejlesztést. Szó esik többek között a program életciklusáról, az elérhető modulokról, a naplózásról, a platform specifikus végrehajtásról. A harmadik részben ismertetem az általam készített demo program megvalósításának lépéseit. Ezen információk birtokában akár arra is lehetősége nyílik az érdeklődőnek, hogy az enyémhez hasonló programot készítsen a keretrendszer felhasználásával. Szót ejtek a texturák, animációk, hangok betöltésének módjáról, felhasználói felületek építéséről, elemek mozgatásáról, renderelésről és a demo játékhoz tartozó egyéni megoldásokról. Ezen felül bemutatom a szabadon elérhető pályaszerkesztő programot a Tiled editort és ennek használatát.

Magyar cím

Multiplatform játékfejlesztés LibGDX-OpenGL alapokon

Angol cím

Multiplatform game development using LibGDX-OpenGL

Intézmény

Nyugat-magyarországi Egyetem

Kar

Faipari Mérnöki és Kreatívipari Kar (2013-tól 2021.06.30-ig: Simonyi Károly Műszaki, Faanyagtudományi és Művészeti Kar)

Tanszékcsoport/intézet

x - ARCHIV SKK - Informatikai és Gazdasági Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Szak

NEM RÉSZLETEZETT

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Varga, Tamás
doktorandusz

Helyi kari azonosító

SKK-INGA-9-2015-SZ

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): György Kurz
Dátum: 15 Dec 2015 14:06
Utolsó módosítás: 15 Dec 2015 14:06
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/1160

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet