Az óvodai mindennapos testnevelés során megjelenő motoros képességek fejlesztése és a rendszeres fizikai aktivitás szerepe a kognitív és a szociális kompetenciák alakulására

Drencsán-Czobor, Nikolett (2023) Az óvodai mindennapos testnevelés során megjelenő motoros képességek fejlesztése és a rendszeres fizikai aktivitás szerepe a kognitív és a szociális kompetenciák alakulására. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of szakdolgozat_drencsánczobornikolett_h0878f.pdf] PDF
szakdolgozat_drencsánczobornikolett_h0878f.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (912kB)

Absztrakt (kivonat)

A testi, a lelki, az értelmi és az érzelmi fejlődés összekötő eleme a mozgás, melynek középpontjában a motorikus mozgás és a motorikus idegrendszer fejlesztése áll. Az óvodáskor a szenzoros integráció szenzitív, érzékeny időszaka. Az egyes mozgáskészségek együttesen fejlődnek, ezt az időszakot a változatos és gyors ütemű, többféle mozgásformában történő fejlődés jellemzi. Kisgyermekkorban a leghatékonyabb tanulási forma a mozgás. Szakdolgozatom kutatásában azt vizsgálom, hogy napjainkban az óvodai mindennapos testnevelésnek és a rendszeres fizikai aktivitásnak mekkora szerep jut az óvodás korú gyermekek életében azt figyelembe véve, hogy a mozgás hatása kimagasló a kognitív és a szociális kompetenciáik fejlődésére?! Felvetéseim bizonyítása érdekében elsőkörben kérdőíves kutatást alkalmaztam és készítettem egy interjút is. Hipotéziseim többségét alá tudtam támasztani és arra a következtetésre jutottam, hogy a mindennapos testnevelés és az óvodán kívüli mozgásos tevékenységeknek kiemelt szerep jut a gyermekek fejlődésében.

Magyar cím

Az óvodai mindennapos testnevelés során megjelenő motoros képességek fejlesztése és a rendszeres fizikai aktivitás szerepe a kognitív és a szociális kompetenciák alakulására

Angol cím

The development of motor skills in the daily physical education and role of regular physical activity in the development of cognitive and social competences in the kindergarten

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Művészeti és Sporttudományi Intézet

Szak

BPK - Német nemzetiségi óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Simon, István
egyetemi docens, PhD.

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Nikolett Drencsán-Czobor
Dátum: 15 Jún 2023 11:25
Utolsó módosítás: 18 Szep 2023 08:15
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/11190

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet