Szakács, Erika (2023) Gyermekotthonban és a nem gyermekotthonban élő gyermekek jövőképének kutatása élménypedagógiai módszerekkel. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Szakdolgozat Szakács Erika FXK7XS.docx Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (84kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az önálló élet előtt álló fiatalok jövőbeli elképzelése elősegíthető, kialakítható és fejleszthető az élménypedagógia módszerek segítségével. A célom a dolgozatommal a fiatalok jövőképének megismerése és lehetőségeinek feltérképezése, valamint a gyermekotthonban és a családban élő tinik elképzeléseinek összehasonlítása volt. A gyermekotthonban élő gyermekek hátránnyal indulnak a családban élő gyermekekkel szemben, azt szerettem volna megfogalmazni, hogy mire van elsődlegesen szükségük a gyermekotthonban élő gyermekeknek, valamit a gyermekotthonban dolgozó pedagógusoknak. Kutatásom során a kérdőív, az interjú, az elemzés és a megfigyelés módszereit használtam. A 14-17 éves gyermekotthonban, vagy családban élő gyermekekkel készítettem el az interjúkat és a kérdőíveket. A hipotéziseim beigazolódtak, a gyermekotthonban élő gyermekek jövőképe élménypedagógiai módszerekkel feltárhatóak, kialakíthatóak és fejleszthetőek, ehhez azonban kidolgozott módszertanra van szükség. A gyermekotthonban élő fiatalok jövőképe egyértelműen negatívabb, mint a családban élő fiataloké.
Magyar cím
Gyermekotthonban és a nem gyermekotthonban élő gyermekek jövőképének kutatása élménypedagógiai módszerekkel
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Társadalom-, Szociális és Kommunikációtudományok Intézete
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Erika Szakács |
Dátum: | 01 Aug 2023 10:37 |
Utolsó módosítás: | 13 Szep 2023 11:32 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/11148 |
Actions (login required)
Tétel nézet |