Környezeti nevelés a köznevelési intézményekben a Zöld Óvoda tükrében egy felmérés eredményei alapján

Nagy, Nóra (2023) Környezeti nevelés a köznevelési intézményekben a Zöld Óvoda tükrében egy felmérés eredményei alapján. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Nagy Nóra_D57NGR.pdf] PDF
Szakdolgozat_Nagy Nóra_D57NGR.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témájául választottam az óvodai környezeti nevelést, mert korunk környezeti, társadalmi, gazdasági kihívásai szükségessé teszik, hogy a soron következő generációkban kialakítsuk a fenntartható szemléletet. Környezeti nevelés már családban elkezdődik a születés pillanatától s folytatódik különböző nevelési színtereken. A természethez való pozitív viszonyulást segítő szülői, nevelői példa a modellkövetés, hiszen ez lesz az alapja ezen életkorú gyermekek elsődleges tanulási formájának a szociális tanulásnak. Környezeti nevelés egy élethosszig tartó folyamat szülőké a legnagyobb szerep a környezettudatos nevelésben, pedagógusoké viszont a környezeti nevelésben. Kutatásom a fenntarthatóság kérdéskörére fókuszálva a” Zöld” illetve „nem Zöld” óvodába járó gyerekek szüleinek értékrendjét vizsgáltam, óvodák közötti azonosságokat és különbségeket. Módszer Kérdőív segítségével vizsgáltam, hogy a szülők intézmény választásának motivációját mennyire befolyásolják a környezeti nevelésre, fenntartható gondolkodásmódra nevelő Zöld Óvodai Program hangsúlyozottsága, elhelyezkedése, az óvodapedagógusok és / vagy az ismerősök ajánlása. Eredmények Feltételezésem beigazolódott, miszerint a „Zöld” óvodát választó szülők a fenntarthatóság iránti magas elköteleződés és a környezettudatosság markánsabban megjelenik, mint a „nem Zöld „óvodába járóknál, ezeknek az értékrendeknek az átadását fontosnak vélik a gyermekeik nevelése során.

Magyar cím

Környezeti nevelés a köznevelési intézményekben a Zöld Óvoda tükrében egy felmérés eredményei alapján

Angol cím

Environmental education in public eduation institutions compared to Green kindergartens acording to a surveys results

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kollarics, Tímea
egyetemi docens
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Nóra Nagy
Dátum: 25 Júl 2023 09:23
Utolsó módosítás: 12 Szep 2023 07:07
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/11063

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet