Stánicz, Alexandra (2023) ÓVODÁBÓL AZ ISKOLÁBA ALTERNATÍV ASPEKTUSBÓL. MA/MSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Diplomamunka_Stánicz Alexandra_ i0qwry.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg. Embargo lejáratának dátuma: 1 Június 2023 Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
Nagy örömmel és lelkesedéssel kezdtem hozzá jelen tanulmányomhoz, mivel azon szerencsés pedagógusok közé tartozom, akik bejárhatták ezt az utat felnőttként is, immáron szakemberként, együtt fejlődve a rájuk bízott gyermekekkel. Pályám kezdete óta vallom, hogy a nevelő fő feladata abban rejlik, hogy megteremtse a körülményeket a gyermekek harmonikus és egészséges testi – lelki – szellemi fejlődéséhez. Feltáró jellegű kutatásom eredményeinek prezentálásával szeretném ismertetni, hogyan nyújtanak támaszt az alternatív pedagógiai módszerek az óvoda – iskola közti átmeneti időszakban. Hipotézisem, hogy tudatos szülői háttérrel, együttműködésen és emberismereten alapuló neveléssel megvalósítható, hogy a gyermek az oktatási intézménybe kerülést természetes folyamatként élje meg. Vizsgálódásaimat kvalitatív stratégiával kezdtem meg, így az interjúalanyokkal folytatott személyes beszélgetések során átfogó információkhoz jutottam. A kutatás utolsó fázisában kvantitatív kutatási módszert alkalmaztam, azzal a céllal, hogy mérhető adatokat gyűjtsek a hipotézisem beigazolására vonatkozóan. Tanulmányom egyik célja az intézményi és a szülői feladatok azonosítása, másik pedig az átmenetet segítő, könnyen adaptálható jó gyakorlatok bemutatása.
Magyar cím
ÓVODÁBÓL AZ ISKOLÁBA ALTERNATÍV ASPEKTUSBÓL
Angol cím
ALTERNATIVE PERSPECTIVES ON THE TRANSITION TO SCHOOL
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Diplomadolgozat (MA/MSc) |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Alexandra Stánicz |
Dátum: | 25 Júl 2023 09:22 |
Utolsó módosítás: | 15 Szep 2023 06:37 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/11032 |
Actions (login required)
Tétel nézet |