Ünnepek és hagyományok az iskolában az SNI és BTMN tanulók aspektusából

Lesovics-Király, Krisztina (2023) Ünnepek és hagyományok az iskolában az SNI és BTMN tanulók aspektusából. Egyéb, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Lesovics-Király_Krisztina_V0ALEG.pdf] PDF
Szakdolgozat_Lesovics-Király_Krisztina_V0ALEG.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban azt a célt tűztem ki magamnak, hogy az ünnepeket és a hagyományokat mutatom be az iskolai vonatkozásban, különös tekintettel az SNI és BTMN tanulók aspektusából. A téma szakirodalmi áttekintését két részre osztottam, egyrészt tisztáztam az integráció és inklúzió fogalmát; kitértem az SNI és a BTMN jogszabályi meghatározására. Másrészt az ünnepeket és hagyományokat ismertettem, különösen tekintettel az iskolai ünnepeket. A szakdolgozat második felében a primer kutatást készítettem elő, mutattam be, majd az eredményeket kielemeztem, ezzel válaszoltam meg a hipotéziseimet. Kiemelten fontos a sajátos nevelési igényű (röviden: SNI) és a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő (röviden: BTMN) tanulók bevonását az ünnepi műsorokba, hiszen ez számukra egy lehetőség, ahol megmutathatják valódi énjüket, fejlődik a verbális, szociális és kognitív képességük. Az osztályközösség hasznos tagjává válhatnak, ami által tanulmányi eredményük is javulhat. Hiszen sokukra jellemzőek a szorongásos tünetek, ezek ilyen alkalmakkor oldódnak. Az ép tanulók is veszítenek azzal, ha nem tanítjuk meg őket elfogadni a másságot. Az empatikus viselkedés mindkét fél számára előnyökkel jár: az együttérzést, a szolidaritást, a másik ember problémája iránti érzékenységet, amitől érzelmeik mélyebbé, pozitív énképük tudatosabbá válhat. Az SNI és a BTMN gyermekek is vágyakoznak közösségre, a tapasztalatok is azt mutatják, hogy a közösségben nevelődő gyermekek hatékonyabban szocializálódnak. Ezért kell aztán minden alkalmat megragadnunk – iskolában, iskolán kívül – a közös élmények megélésére, ilyen alkalom lehet például az ünnepi műsorban való szereplés. -

Magyar cím

Ünnepek és hagyományok az iskolában az SNI és BTMN tanulók aspektusából

Angol cím

Celebrations and traditions at school from the aspect os special education needs students

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Fejlesztőpedagógia (PSZV)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Pásztor, Enikő
adjunktus

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Krisztina Lesovics-Király
Dátum: 25 Júl 2023 09:22
Utolsó módosítás: 15 Szep 2023 06:37
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/11025

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet