Az óvoda-iskola átmenettel kapcsolatos óvodapedagógusi és tanítói vélekedések vizsgálata

Benkő, Alexandra (2023) Az óvoda-iskola átmenettel kapcsolatos óvodapedagógusi és tanítói vélekedések vizsgálata. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Benkő Alexandra szakdolgozat VÉGLEGES PDF.pdf] PDF
Benkő Alexandra szakdolgozat VÉGLEGES PDF.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (512kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatom első fele szakirodalmi áttekintés, nagy hangsúlyt fektet a törvényi-, foglakozási- meghatározásokra. Röviden ismerteti az életkori sajátosságoknak megfelelő fejlődési jellemzőket. Betekintést nyújt az átmenet és az iskolaérettség legfontosabb elméleti meghatározásairól, ezzel kapcsolatos lehetőségekről, programokról. A dolgozatom második fele óvodapedagógus és tanítói mintán végzett empirikus kutatást ismertet. Felméri az óvodapedagógusi válaszok által az óvoda- iskola kapcsolatának kérdéseit, hasznos ötleteket kínál az átmenettel kapcsolatban. Tanítói interjúban az iskolába érkező gyermekek toborzásáról, a leendő tanítói munkát segítő eszközökről. Javaslatot tesz az óvoda-iskola átmenetet segítő egy évre. A dolgozat záró része a vizsgálat legfontosabb eredményeit és gyakorlati jelentőségét összegzi.

Magyar cím

Az óvoda-iskola átmenettel kapcsolatos óvodapedagógusi és tanítói vélekedések vizsgálata

Angol cím

A survey of early childhood educators' and teachers' opinions on the daycare to school transition

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Tóth-Merza, Katalin
adjunktus

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Alexandra Benkő
Dátum: 25 Júl 2023 09:21
Utolsó módosítás: 20 Szep 2023 06:28
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/11010

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet