Benkő, Alexandra (2023) Az óvoda-iskola átmenettel kapcsolatos óvodapedagógusi és tanítói vélekedések vizsgálata. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Benkő Alexandra szakdolgozat VÉGLEGES PDF.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (512kB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozatom első fele szakirodalmi áttekintés, nagy hangsúlyt fektet a törvényi-, foglakozási- meghatározásokra. Röviden ismerteti az életkori sajátosságoknak megfelelő fejlődési jellemzőket. Betekintést nyújt az átmenet és az iskolaérettség legfontosabb elméleti meghatározásairól, ezzel kapcsolatos lehetőségekről, programokról. A dolgozatom második fele óvodapedagógus és tanítói mintán végzett empirikus kutatást ismertet. Felméri az óvodapedagógusi válaszok által az óvoda- iskola kapcsolatának kérdéseit, hasznos ötleteket kínál az átmenettel kapcsolatban. Tanítói interjúban az iskolába érkező gyermekek toborzásáról, a leendő tanítói munkát segítő eszközökről. Javaslatot tesz az óvoda-iskola átmenetet segítő egy évre. A dolgozat záró része a vizsgálat legfontosabb eredményeit és gyakorlati jelentőségét összegzi.
Magyar cím
Az óvoda-iskola átmenettel kapcsolatos óvodapedagógusi és tanítói vélekedések vizsgálata
Angol cím
A survey of early childhood educators' and teachers' opinions on the daycare to school transition
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Alexandra Benkő |
Dátum: | 25 Júl 2023 09:21 |
Utolsó módosítás: | 20 Szep 2023 06:28 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/11010 |
Actions (login required)
Tétel nézet |