Montessori-módszer a Közel-Keleten saját tapasztalataim alapján

Szantner, Petra Mónika (2023) Montessori-módszer a Közel-Keleten saját tapasztalataim alapján. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of szakdolgozat_szantnerpetramónika_w66cc4.pdf] PDF
szakdolgozat_szantnerpetramónika_w66cc4.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban általánosságban kitérek a reformpedagógia fogalmára. Ismertetem Maria Montessori életútját, munkásságát és módszerét. A dolgozat további részeiben bemutatom azt a két intézményt, melyekben Kuvaitban dolgoztam. Az egyik egy Montessori óvoda, a másik pedig egy iskola, ami hivatalosan nem Montessori, de rengeteg részét alkalmazzák. Valamint Pető András által kifejlesztett, konduktív pedagógiai alapokra épült iskolát, mely nagy megtiszteltetés lehet a magyarok számára, hogy az Arab öbölben is elismerik és használják ezt a módszert. Szakdolgozatom által szeretnék egy átfogó képet alkotni a kuvaiti oktatási rendszerről saját tapasztalataim által. Végül egy tanulásban akadályozott fiúról készítettem esettanulmányt, ami azért különleges számomra, mert a Kuvaitban töltött éveim során napi szinten láttam és közelről figyelhettem meg fejlődését. Az esettanulmány által betekintést nyerhetünk a sajátos nevelési igényű gyermekek és tanulók helyzetére a kuvaiti oktatási rendszereben. Kiderül, hogy miért preferálják a magyar fiú szülei a kuvaiti rendszert a magyarral szemben. A Kuvaiti iskolák sokkal nyitottabbak az alternatív pedagógiák alkalmazása iránt, így sokkal gyermekközpontúbbak. Valamint folyamatosan keresik az újabb és újabb módszereket is, melyek a sajátos nevelési igényű gyermekek integrálását is segíti. Szem előtt tartják, hogy a világ és a gyerekek is folyamatosan változnak, így ezzel az oktatásnak is lépést kell tartania. Szakdolgozatom írása során arra a következtetésre jutottam, hogy itthon is minél több részt kéne használni az iskolákban az alternatív pedagógiából, hogy minden lehetőséget megadjunk a gyermekeknek a megfelelő fejlődésre. Elmondhatom, hogy a hipotézisemben feltett kérdésekre is választ kaptam.

Magyar cím

Montessori-módszer a Közel-Keleten saját tapasztalataim alapján

Angol cím

Montessori Method in the Middle East based on my own experience

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Gyógypedagógia (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Szegedi, Erika
c. egyetemi docens

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Petra Mónika Szantner
Dátum: 01 Dec 2023 09:54
Utolsó módosítás: 01 Dec 2023 09:54
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/10992

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet