Az integráció előkészítése szegregált környezetben többségi tanterv szerint

Iván, Szilvia (2023) Az integráció előkészítése szegregált környezetben többségi tanterv szerint. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of szakdolgozat_ivánszilvia_jokdgc.pdf] PDF
szakdolgozat_ivánszilvia_jokdgc.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (5MB)

Absztrakt (kivonat)

Az autizmus spektrum zavarral élő gyermekek létszáma a többségi intézményekben folyamatos növekedést mutat, ellátásuk problémaként jelentkezik. Ennek a problémának a megoldására tett kísérletet egy újszerű és egyedülálló oktatási modell bevezetésével a Soproni Tankerületi Központ, mely a Soproni Kozmutza Flóra EGYMI-ben valósulhatott meg. Az EGYMI keretein belül látják el az ép intellektusú, integráltan nem oktatható, autizmus spektrum zavarral diagnosztizált gyermekek többségi tanterv szerinti nevelését és oktatását általános iskolai 1-4. évfolyamon. A cél elsősorban az integrációra való felkészítés. Ez a speciális osztály támasz a gyermekek, a szülők és a többségi intézmények számára egyaránt. Szakdolgozatom célja, hogy bizonyítsam, van jövője és helye ennek az új ellátási formának a köznevelési rendszerben.

Magyar cím

Az integráció előkészítése szegregált környezetben többségi tanterv szerint

Angol cím

Preparation for integration in a segregated environment according to the majority curriculum

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Gyógypedagógia (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Závoti, Józsefné
egyetemi docens

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Szilvia Iván
Dátum: 25 Júl 2023 09:20
Utolsó módosítás: 22 Szep 2023 06:43
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/10991

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet