Iván, Szilvia (2023) Az integráció előkészítése szegregált környezetben többségi tanterv szerint. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
szakdolgozat_ivánszilvia_jokdgc.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (5MB) |
Absztrakt (kivonat)
Az autizmus spektrum zavarral élő gyermekek létszáma a többségi intézményekben folyamatos növekedést mutat, ellátásuk problémaként jelentkezik. Ennek a problémának a megoldására tett kísérletet egy újszerű és egyedülálló oktatási modell bevezetésével a Soproni Tankerületi Központ, mely a Soproni Kozmutza Flóra EGYMI-ben valósulhatott meg. Az EGYMI keretein belül látják el az ép intellektusú, integráltan nem oktatható, autizmus spektrum zavarral diagnosztizált gyermekek többségi tanterv szerinti nevelését és oktatását általános iskolai 1-4. évfolyamon. A cél elsősorban az integrációra való felkészítés. Ez a speciális osztály támasz a gyermekek, a szülők és a többségi intézmények számára egyaránt. Szakdolgozatom célja, hogy bizonyítsam, van jövője és helye ennek az új ellátási formának a köznevelési rendszerben.
Magyar cím
Az integráció előkészítése szegregált környezetben többségi tanterv szerint
Angol cím
Preparation for integration in a segregated environment according to the majority curriculum
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Szilvia Iván |
Dátum: | 25 Júl 2023 09:20 |
Utolsó módosítás: | 22 Szep 2023 06:43 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/10991 |
Actions (login required)
Tétel nézet |