A tanulási motiváció felmérése tanulásban akadályozott gyermekek körében

Karsay-Turi, Katalin (2023) A tanulási motiváció felmérése tanulásban akadályozott gyermekek körében. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of szakdolgozat_karsayturikatalin_pfrgsw.pdf] PDF
szakdolgozat_karsayturikatalin_pfrgsw.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A tanulási motiváció felmérése rendkívül fontos, hiszen az oktatás minden szereplőjét érinti, és a tanulás hatékonysága, az elsajátítás is függ tőle. Különösen érdekes mindez a nem tipikus fejlődésű gyerekek esetében. Dolgozatomban kétféle kérdőívvel igyekeztem a témát feltérképezni. Az egyik kérdőívet 50 pedagógus töltötte ki online formában. A másik kérdőívet 5 egységes módszertani intézményben töltettem ki 4., 5., 6. és 7. osztályos tanulásban akadályozott diákokkal. Hipotéziseimben vizsgáltam egyrészt a pedagógus személyének befolyásoló erejét a tanulási motiváció alakulásában, kutattam továbbá a játékos cselekedtetés hatékonyságát, illetve felmértem a tanulási motiváció alakulását 4. évfolyamtól 7. évfolyamig. A két kérdőív eredményei részben ellentétesek egymással: a diákok szerint a család tanulási motivációt befolyásoló ereje a legmeghatározóbb. A pedagógusok szerint viszont a tanárok személye a legjelentősebb befolyásoló tényező. A tanulási motiváció alakulása a diákok véleménye szerint 4. évfolyamtól 7. évfolyamig a vizsgált 7 tanulási motívum többségében emelkedik, a tanárok véleménye szerint azonban csökken. A tanulási motiváció ellentétes irányú megítélése önmagában is figyelemfelkeltő, ezért úgy gondolom, hogy érdemes lenne nagyobb elemszámú további kutatásokat kezdeményezni mind a pedagógusok, mind a tanulásban akadályozott diákok esetében.

Magyar cím

A tanulási motiváció felmérése tanulásban akadályozott gyermekek körében

Angol cím

Motivating students with learning disabilities

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Gyógypedagógia (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Mendéné Lajtai, Krisztina
mesteroktató

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Katalin Karsay-Turi
Dátum: 25 Júl 2023 09:19
Utolsó módosítás: 25 Júl 2023 09:19
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/10978

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet