Madarász-Ősze, Beáta (2023) Más gyerekek az óvodában. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Szakdolgozat_MadarászŐszeBeáta_ILME7B.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban a "más" óvodáskor gyermekekről írok. A "más" szó alatt egyaránt gondolok a tehetséges és a fejlesztésre szoruló gyermekekre is. Dolgozatomban a szülőként átélt tapasztalataim, tanulmányaim és a szakirodalom alapján bemutatom az inkluzív nevelési szemlélet magyar sajátosságait, azaz mennyire elfogadott a hazai óvodák, pedagógusok körében az inkluzív nevelés. A témakörhöz kapcsolódó fogalmak jelentését is ismertetem dolgozatomban, valamint bemutatom a tehetséggondozást hazai óvodákban, napjainkban. Igyekeztem azokat a kérdéseket is kutatni, majd megválaszolni, hogy jelen körülmények között hogyan lehet sikeres a kiemelt figyelmet és a különleges bánásmódot igénylő gyermekek óvodai integrációja, továbbá, hogy melyek azok a tényezők, körülmények, amelyek ezt a folyamatot segítik, illetve nehezítik. Fontosnak tartottam megvizsgálni, hogy milyen lehetőségek állnak rendelkezésre az integrálás, inklúzió és a tehetséggondozás során, mennyire felkészültek a pedagógusok, milyen problémákkal küzdenek a mindennapokban, kitől kérhetnek segítséget, milyen a kapcsolatuk a gyógypedagógusokkal, mennyire befolyásolják az integrálás sikerességét a tárgyi és személyi feltételek.
Magyar cím
Más gyerekek az óvodában
Angol cím
Unique children at the daycare
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Beáta Valentina Madarász-Ősze |
Dátum: | 25 Júl 2023 09:18 |
Utolsó módosítás: | 11 Szep 2023 12:18 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/10949 |
Actions (login required)
Tétel nézet |