Az óvoda és az iskola világának komparatív elemzése pedagógusok aspektusából, a kisgyermekkori neuropedagógia tükrében

Békefi, Anett (2023) Az óvoda és az iskola világának komparatív elemzése pedagógusok aspektusából, a kisgyermekkori neuropedagógia tükrében. MA/MSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Békefi Anett-Az óvoda és az iskola világának komparatív elemzése pedagógusok aspektusából, a kisgyermekkori neuropedagógia tükrében.pdf] PDF
Békefi Anett-Az óvoda és az iskola világának komparatív elemzése pedagógusok aspektusából, a kisgyermekkori neuropedagógia tükrében.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom középpontjába, az óvoda és az iskola világának feltárását helyeztem, a kisgyermekkori neuropedagógia tükrében. A felmérést, óvodai és iskolai pedagógusok körében végeztem el. Kutatásom első részében egy szakirodalmi összefoglaló található, melyben a gyermekkor jelentőségéről, a gyermeki agy működéséről, az érzelmi, társas intelligencia fontosságáról, valamint az oktatási rendszerről és az intézmények feladatáról olvashatnak. A vizsgálatom céljai között szerepelt, hogy rávilágítsak a mai oktatási rendszer pozitív és negatív tartalmára, illetve a 21. századi pedagógia hanyatlásának okaira. Szerettem volna feltérképezni, hogy a két intézmény (óvoda, iskola) világa közül, melyik az életközelibb. Illetve, hogy a mai kor pedagógusa, milyen ismeretekkel rendelkezik a kisgyermekkori neuropedagógiát , a tanulás természetét, a gyermekkori agyfejlődés jellemzőit, fő irányvonalait illetően. A dolgozatomban fellelhető a kvalitatív és a kvantitatív kutatási módszerek (kérdőíves felmérés, félig strukturált interjú) vegyes használata, melyek segítettek kinyerni az információt a valóságból. Eredményeim: A kutatásom lebonyolítása után, átfogó képet kaptam arról, hogy az óvodák világa sokkal életközelibb, mint az iskolák világa.

Magyar cím

Az óvoda és az iskola világának komparatív elemzése pedagógusok aspektusából, a kisgyermekkori neuropedagógia tükrében

Angol cím

Comparative analysis of kindergarten and school environments in the perspective of educator, from early childhood neuropedagogy aspect

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Neveléstudomány (MA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Varga, László
dékán, egyetemi docens

Mű típusa: Diplomadolgozat (MA/MSc)
Felhasználói azonosító szám (ID): Anett Békefi
Dátum: 25 Júl 2023 09:16
Utolsó módosítás: 20 Szep 2023 10:22
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/10896

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet