Marton, Réka (2023) AZ ÓVODA- ISKOLA ÁTMENET AKTUÁLIS PEDAGÓGIAI KÉRDÉSEI - Iskolaérettség az óvodapedagógusok, gyógypedagógusok és tanítók szemszögéből -. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
szakdolgozat_martonréka_wffqfc.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (695kB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatomban az óvoda-iskola átmenet kérdéskörét veszem célkeresztbe, valamint a szakemberek, óvodapedagógusok, gyógypedagógusok és tanítók szemszögéből vizsgálom a kérdéskört. Az aktuális törvényi vonatkozások figyelembevételével igyekszem feltárni, az iskolakészültség nehéz kérdését. Vizsgálom, hogy a szakemberek mely részképességeket és kompetenciákat érzik fontosnak az iskolakezdéshez. Kutatom, hogy mit gondolnak a szülői szerepről, és az óvoda-iskola együttműködéséről a szakemberek. Feldolgozok az óvoda-iskola átmenetét segítő nemzetközi stratégiákat, melyek jó irányként szolgálhatnak a jövőre nézve. Mindezek értelmében igyekszem feltárni, hogy mivel lehetne segíteni ezt az éles átmenetet, hogy a gyermekeknek könnyebb, gördülékenyebb és kudarc mentes legyen az átmenet, az egyéni fejlődésmenetüket szem előtt tartva.
Magyar cím
AZ ÓVODA- ISKOLA ÁTMENET AKTUÁLIS PEDAGÓGIAI KÉRDÉSEI - Iskolaérettség az óvodapedagógusok, gyógypedagógusok és tanítók szemszögéből -
Angol cím
The kindergarten-school transition current pedagogical issues - School readiness from the point of view of kindergarten teachers, special education teachers and teachers -
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Réka Marton |
Dátum: | 25 Júl 2023 09:14 |
Utolsó módosítás: | 25 Júl 2023 09:14 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/10858 |
Actions (login required)
Tétel nézet |