Kovács, Mirjam (2023) Óvoda és a család kapcsolatrendszere az óvoda-iskola átmenet tükrében. MA/MSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Szakdolgozat_KovácsMirjam.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
Az óvoda-iskola átmenet zökkenőmentessége nem egy év pedagógiai munkáján, hanem a család, az óvoda és az iskola, segítő, támogató nevelési módszerein múlik, hosszú pedagógiai folyamat eredménye. Természetes folyamatról van szó, amely a fejlődés és a sikeres teljesítmény örömét hozza a gyermek számára, ha az életkoruknak megfelelő tevékenységekben vehetnek részt. Az óvodából az iskolába való átmenet hirtelen változást jelent a gyermekek számára még akkor is, ha felkészítjük őket rá. Dolgozatom a szülők és az óvoda kapcsolatrendszeréről szól az óvoda-iskola átmenet tükrében. Szakirodalmi részben említést teszek a családról, óvodáról és ezek együttműködéséről, az óvodával szembeni elvárásokról, illetve az átmenetekről. Kutatási célom, hogy feltárjam a szülők véleményét az óvoda-iskola átmenetről, illetve hogy megvizsgáljam az átmenettel kapcsolatban felmerülő problémákat, valamint a pedagógus és a szülő közti kommunikációt. Iskolakezdés időszakában aktuális magyar és matematikai tankönyvek feladatait elemezve, célom megvizsgálni, hogy alkalmasak-e az eredményes használatra, elősegítik-e a kisgyermekek tanulási folyamatát, képességeik, készségeik fejlesztését. Fontosnak tartom feltárni a szülők véleményét az intézményváltásról és a szülők által vélt megfelelő csoportszervezési formáról. Mindezek mellett célom felkutatni, hogy milyen módszereket, illetve változtatást gondolnak célravezetőnek a szülők. Kutatásom eredményességéhez kérdőívet állítottam össze a nagycsoportos gyermekek szülei számára. Mely segítségével bebizonyítottam, hogy a szülők támogatják a késleltetett iskolakezdést, azonban nem támogatják a 0.osztály bevezetését. Hipotézisem, melyben az feltételeztem, hogy a szülők szerint a szándékos figyelem és a feladattudat a legfontosabb tényezők, melyek elengedhetetlenek a sikeres iskolakezdéshez, bizonyítást nyert. Remélem, hogy munkám segítséget nyújthat azoknak a pedagógusoknak, vagy szülőknek, akik az átmenetek megkönnyítése érdekében kutatnak.
Magyar cím
Óvoda és a család kapcsolatrendszere az óvoda-iskola átmenet tükrében
Angol cím
The system of relations between the kindergarten and the family in the aspect of kindergarten-school transition
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Diplomadolgozat (MA/MSc) |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | tanuló Mirjam Kovács |
Dátum: | 25 Júl 2023 09:12 |
Utolsó módosítás: | 11 Szep 2023 12:21 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/10791 |
Actions (login required)
Tétel nézet |