Óvodáskorú gyermekek mozgásterápiás fejlesztése intézményi keretek között

Kadnár, Zsuzsanna (2023) Óvodáskorú gyermekek mozgásterápiás fejlesztése intézményi keretek között. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Kadnár Zsuzsanna - Óvodáskorú gyermekek mozgásterápiás fejlesztése intézményi keretek között - szakdolgozat.pdf] PDF
Kadnár Zsuzsanna - Óvodáskorú gyermekek mozgásterápiás fejlesztése intézményi keretek között - szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom tárgykörét az alfa generáció, azaz a 2010. után született gyermekek mindennapjainak jellegzetességei, sajátosságai alapozták meg. A dolgozat célja az tankötelezettség megkezdése előtt álló óvodás gyermekek iskolaérettségi állapotának tanulmányozása a komplex mozgásterápia (a továbbiakban KMT) által használt vizsgálóeljárással, a KMT módszert alkalmazva a gyermekek fejlődési ütemének nyomon követése és elemzése, továbbá az általam módosított KMT módszer hatékonyságának tanulmányozása. A kutatásom az induktív kísérleti stratégia jegyeit viseli magán, ezen belül alkalmaztam az induktív kutatás-fejlesztési stratégiát is. Kvantitatív módszert használtam a gyermekcsoportok eredményeinek összehasonlítására, miáltal bebizonyosodott, hogy a célirányos mozgásfejlesztésben részesülő gyermekeknél mérhető fejlődés érhető el intézményben megvalósult foglalkozások keretében. A komplex mozgásterápiát alkalmazva a gyermekek készségei és képességei viszonylag rövid időn belül hatékonyan fejleszthetőek. Továbbá tanulmányoztam, hogy az általam módosított mozgásfejlesztő feladatsorok képesek tovább növelni a foglalkozások hatékonyságát. Kvalitatív módszert alkalmaztam, mélyinterjút készítettem a fejlesztésben részesülő gyermekcsoportok óvodapedagógusával. Az interjú során arra a kérdésre kerestem és találtam meg a választ, hogy a mozgásfejlesztés hatására a gyermekeknél nem csak a számszerű adatok bizonyítják a fejlődést, hanem a velük foglalkozó óvodapedagógus számára is egyértelmű jelei vannak a részképességek fejlődésének.

Magyar cím

Óvodáskorú gyermekek mozgásterápiás fejlesztése intézményi keretek között

Angol cím

Kinesitherapic enhancements for preschool aged children within institunional bounds

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Művészeti és Sporttudományi Intézet

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Szilva, Zsuzsanna
egyetemi tanársegéd

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Zsuzsanna Kadnár
Dátum: 08 Jún 2023 09:53
Utolsó módosítás: 08 Jún 2023 09:53
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/10770

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet