A Heineken Hungária Zrt. szervezeti kultúrájának vizsgálata a munkavállalók szemszögéből.

Major, Vivien (2023) A Heineken Hungária Zrt. szervezeti kultúrájának vizsgálata a munkavállalók szemszögéből. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KBAN-23_03.pdf] PDF
KBAN-23_03.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg. Embargo lejáratának dátuma: 2038

Download (3MB)

Absztrakt (kivonat)

Manapság elmondható, hogy a vállalatok egyre nagyobb figyelmet fordítanak a szervezeti kultúra megfogalmazására és a megfelelő viselkedési normarendszer kialakítására. Felismerték, hogy a munkavállalók az egyik legnagyobb értéket képviselik egy cég életében, ezért fontos, hogy egy olyan légkört teremtsenek számukra, amelyben jól érzik magukat, motiváltak és maximális odaadással tudják elvégezni feladataikat. Dolgozatom célja, hogy feltárjam a szervezeti értékeket a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. működésében. Kutatásommal szeretnék egy átfogó képet kapni a vállalat által képviselt kultúráról és az elvárt munkavállalói attitűdről, továbbá megtalálni azokat a részleteket, amelyek még nem tökéletesek és ezek alapján fejlesztési javaslatokat megfogalmazni. Azért ezt a témát választottam, mert a vállalat a tavalyi évben egy szemléletváltáson esett át, és új, elvárt viselkedéseket fogalmaztak meg a munkavállalók felé. Úgy gondolom egy ilyen helyzetben mutatkozik meg igazán a vállalati kultúra hatása a szervezetre, így érdemes foglalkozni ennek folyamataival. Vizsgálatom a szervezeti kultúra megfogalmazásával és a témával kapcsolatos szakirodalmak áttekintésével kezdődik. Ezt követi egy rövid áttekintés a vállalat történelméről, mivel a régre visszanyúló értékeknek fontos szerepe van a kultúra formálásában. A továbbiakban részletesen bemutatom a jelenleg működő viselkedési normákat. Ezután ismertetem a Heineken által alkalmazott attitűdformálási stratégiákat. Az utolsó fejezetben bemutatom kutatásom során alkalmazott technikákat. Egyaránt használtam kvantitatív és kvalitatív módszert a kérdéskör elemzésére. Igyekeztem mind vezetői, mind pedig munkavállalói oldalról információkat gyűjteni és a vállalat egészére vonatkozóan reprezentálni a szervezeti kultúrával kapcsolatos kérdéseket, fényt deríteni az esetleges problémákra. Ennek érdekében interjúkat készítettem csoportvezetőkkel, valamint munkavállalói oldalról megvizsgáltam az éves elégedettségfelmérések eredményeit. Végezetül következtetéseket vontam le, és olyan javaslatokat fogalmaztam meg, melynek pozitív hatással lehetnek a vállalat működésére. Véleményem szerint a téma aktualitásának köszönhetően ötleteim hasznosíthatóak, ezért érdemesnek találom átgondolni őket.

Magyar cím

A Heineken Hungária Zrt. szervezeti kultúrájának vizsgálata a munkavállalók szemszögéből.

Angol cím

The Inspection of Heineken Hungary Ltd’s Organization-Culture through the employee’s point of view

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

LKK - Üzleti Tanulmányok Intézet

Szak

LKK - Gazdálkodási és menedzsment alapszak (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kópházi, Andrea
egyetemi docens

Helyi kari azonosító

KBAN-23/03

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Vivien Major
Dátum: 29 Jún 2023 11:31
Utolsó módosítás: 12 Szep 2023 09:09
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/10715

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet