Gyermekek óvodájukhoz fűződő kötődéseinek megnyilvánulása a kinetikus óvodarajz módszer segítségével, hagyományos és Waldorf intézmények összehasonlításával

Horváth, Dominika Magdolna (2023) Gyermekek óvodájukhoz fűződő kötődéseinek megnyilvánulása a kinetikus óvodarajz módszer segítségével, hagyományos és Waldorf intézmények összehasonlításával. MA/MSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Horváth Dominika Magdolna - Gyermekek óvodájukhoz fűződő kötődéseinek megnyilvánulása a kinetikus óvodarajz módszer segítségével, hagyományos és Waldorf intézmények összehasonlításával - diplomadolgozat.pdf] PDF
Horváth Dominika Magdolna - Gyermekek óvodájukhoz fűződő kötődéseinek megnyilvánulása a kinetikus óvodarajz módszer segítségével, hagyományos és Waldorf intézmények összehasonlításával - diplomadolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (6MB)

Absztrakt (kivonat)

A tanulmány célja betekintést adni a kötődési kapcsolatok személyiségformáló erejébe, és rávilágítani a tartós kötődések kialakulásának fontosságára. A dolgozat első elméleti, vizsgálatot megalapozó részében nevelés- és fejlődéslélektani nézőpontú elemzésre, majd egy önállóan elvégzett empirikus kutatás bemutatására kerül sor. Az óvodáskorú gyermekek egyik legkedveltebb tevékenysége a rajzolás, tehát, hogyha a mélyebb tartalmakhoz, belső világuk megértéséhez akarunk közelebb kerülni, akkor érdemes alkotásaikat megvizsgálni. A kutatás módszere nem más, mint a kinetikus óvodarajz módszer, mely a gyermekek társas kapcsolatrendszerét és személyközi viszonyait bemutatva lehetőséget ad arra, hogy az általános érvényű törvényszerűségek mellett az egyéni jellegzetességeket és különbségeket is szemügyre vegyük. Az emberi kapcsolatoknak és a velük kialakított kötődéseknek kiemelkedő szerepük van a személyiség fejlődésében, mely a fogantatástól életünk végéig tart. A gyermekek szociális fejlődésére és kötődési hálójának alakulására a családi nevelést követően elsősorban a gondozási, nevelési és oktatási feladatok ellátását nyújtó intézmények színterei gyakorolnak hatást.

Magyar cím

Gyermekek óvodájukhoz fűződő kötődéseinek megnyilvánulása a kinetikus óvodarajz módszer segítségével, hagyományos és Waldorf intézmények összehasonlításával

Angol cím

The representation of children's bond with their kindergartens using the method of kinetic kindergarten drawings, comparing traditional and Waldorf institutions

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Neveléstudomány (MA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Zsubrits, Attila
egyetemi docens, PhD

Mű típusa: Diplomadolgozat (MA/MSc)
Felhasználói azonosító szám (ID): Dominika Magdolna Horváth
Dátum: 25 Júl 2023 09:11
Utolsó módosítás: 22 Szep 2023 08:53
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/10712

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet