A kísérlet, mint módszer szerepe a természettudományok oktatásában – 7-8. évfolyamot vizsgálva

Hanzséros, Mária (2023) A kísérlet, mint módszer szerepe a természettudományok oktatásában – 7-8. évfolyamot vizsgálva. Egyéb, Erdőmérnöki Kar.

[thumbnail of HanzsérosMária-A kísérlet, mint módszer szerepe természettudományok oktatásában-szakdolgozat.pdf] PDF
HanzsérosMária-A kísérlet, mint módszer szerepe természettudományok oktatásában-szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban azt vizsgálom, hogy a kísérlet, mint a tanulást segítő pedagógiai módszer megjelenik-e az oktatási gyakorlatban a természettudományok esetében. A kutatás célja volt felmérni, hogy a négy kiválasztott intézményben mennyire jelenik meg a kísérlet, mint módszer a 7-8. évfolyamos kémia, fizika és biológia oktatásban. A vizsgálathoz készült egy kérdőív, melyet a tanulók töltöttek ki és egy strukturált interjú, melyet az őket tanító pedagógusok egy részével vettem fel. A természettudományok oktatásában meg kell találni a megfelelő egyensúlyt, amiben helye van az osztálytermi szemléltetésnek éppúgy, mint a multimédiás tevékenységnek, nem megfeletkezve a hagyományos terepi foglalkozásokról.

Magyar cím

A kísérlet, mint módszer szerepe a természettudományok oktatásában – 7-8. évfolyamot vizsgálva

Angol cím

The role of the experiment as a method in the education of natural sciences - researching 7-8 grades

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Erdőmérnöki Kar

Tanszékcsoport/intézet

EMK - Erdő- és Természeti Erőforrás-gazdálkodási Intézet

Szak

NEM RÉSZLETEZETT

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Molnár, Katalin
egyetemi docens, intézetigazgató
Gyimóthy, Zsuzsa
kutatótanár

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Mária Hanzséros
Dátum: 20 Jún 2023 07:34
Utolsó módosítás: 08 Szep 2023 05:46
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/10710

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet