Vörösmarthy-Fodróczy, Mónika (2023) Mesél az erdő- Az erdő szerepe a nevelésben a mesék aspektusából. MA/MSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
diplomamunka Vörösmarthy-Fodróczy Mónika AUYQUH.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Az óvodákban, iskolákban, a pedagógiai program része a környezettudatosságra nevelés. A jövő generációját az óvodák, iskolák adják, így nem kevés a pedagógus felelőssége abban, mekkora hangsúlyt és milyen módon fektet a környezettudatos nevelésbe. A gyermekeket vissza kell vezetni a természetbe, élő kapcsolatuk kell legyen, a környezettel. 1. A kutatás célja: A környezeti nevelés fontosságának hangsúlyozása.Szeretnék bemutatni egy általam megtervezett és kidolgozott olyan erdőpedagógiai módszert, melyben összesimul a mese, a drámajáték és az erdő. 2. A kutatás módszere: A témafeldolgozáshoz szekunder és primer kutatást végeztem. A szekunder kutatáshoz, kvalitatív forráskutatást, leíró elemzést készítettem. A primer kutatás részeként erdőpedagógiai jó gyakorlatok vizsgáltam, illetve a szekunder kutatásaim hatására megterveztem és kidolgoztam egy olyan pedagógiai módszert, ami pozitív hatással lehet a környezeti nevelés hatékonyságára. 3. A kutatás eredménye: A tanítási- illetve szakértői drámafoglalkozás megvalósítható erdei környezetben.
Magyar cím
Mesél az erdő- Az erdő szerepe a nevelésben a mesék aspektusából
Angol cím
The forest tells stories - the role of the forest in education from the aspect of fairy tales
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Diplomadolgozat (MA/MSc) |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Mónika Vörösmarthy-Fodróczy |
Dátum: | 25 Júl 2023 09:10 |
Utolsó módosítás: | 15 Szep 2023 06:36 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/10663 |
Actions (login required)
Tétel nézet |