Fábián, Edina (2023) A kisgyermekkori fejlődés támogatása az átmenetek fókuszából. MA/MSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Fábián Edina - A kisgyermekkori fejldés támogatása az átmentetek fókuszából - diplomagolgozat .pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
Az intézmények közötti pedagógiai átmenetek tekintetében óvoda-iskola átmenet kiemelt figyelmet kap, azonban a bölcsőde-óvoda közötti váltáshoz kapcsolódó kérdésekről kevesebbet olvashatunk. A szemléletváltás érdekében az átmenetek kérdését a korábbi életkorban is vizsgálnunk kell, hiszen a korai életesemények tapasztalatai hatással vannak az egész személyiség fejlődésére. A kutatásomban bölcsődei átmeneteket vizsgálom: a családból bölcsődébe és a bölcsődéből óvodába kerülés folyamatának elemzése során, arra kerestem a választ, milyen módon támogatják az intézmények a harmonikus, szenzitív átmenetet, és milyen célok fogalmazódnak meg a jövőre vonatkozóan. Meghatározónak tartom a kisgyermeknevelők véleményét, hogyan látják az átmenetek kérdését: mit tartanak fontosnak annak érdekében, hogy a családból az intézménybe kerülés valóban zökkenőmentes legyen; és hogyan vélekednek a bölcsőde-óvoda átmenetével kapcsolatban, mely a jövőbeli célok, feladatok tervezéséhez ad segítséget. Az átmenettel kapcsolatos célokhoz elengedhetetlen az interdiszciplináris team-munka megvalósítására irányuló́ törekvés, a bölcsődék és az óvodák közötti kapcsolódás, együttműködés.
Magyar cím
A kisgyermekkori fejlődés táémogatása az átmenetek fókuszából
Angol cím
Supporting early childhood development with a focus on transitions
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Diplomadolgozat (MA/MSc) |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Edina Fábián |
Dátum: | 25 Júl 2023 09:10 |
Utolsó módosítás: | 11 Szep 2023 12:20 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/10633 |
Actions (login required)
Tétel nézet |