Kovács, Fruzsina (2023) A vevői fizetési hajlandóság kulturális különbségek miatti eltérése egy nemzetközi vállalat példáján. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KBAL-23_04.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg. Embargo lejáratának dátuma: 2038 Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatom témája a vevői fizetési hajlandóság vizsgálata egy nemzetközi vállalat példáján, ami jelen esetben a munkahelyem, a Hartmann Hungary KFT. Dolgozatomban nem csak a vállalatot mutatom be, de az egész cégcsoportot, történetét, irányelveit, és működését is szemléltetem. A vállalat elkötelezett híve a környezetnek, valamint a magyar telephelyen közösségformáló hatása van, amiről mindenképp érdemes pár szót ejteni. Célom, hogy bemutassam, hogy működik nap, mint nap egy nemzetközi vállalat, amely próbálja a gyorsan változó környezetben megtartani világvezető pozícióját, kiszolgálni az évek óta hűséges vevőit a gázárváltozás miatti áremelkedés mellett, és hogy szemléltessem, milyen különbségek vannak az országok és vevők között, ami miatt a 90% meghatározott fizetési hajlandósági arány elérése nehézséget okoz. Ez a 90% az Európában meghatározott pontos fizetési ráta, tehát ha úgy vesszük, 10 kiállított számlából csak egyet lehet csúszva fizetni. A vállalat életében nagy szerepet játszik a dán anyavállalat munkakultúrája, a dán vezetőség és a különböző hozzáállásuk mind az élethez, mind pedig a munkához. A szakirodalmi részben ismertetem Dániát, valamint Gert Hofstede kulturális dimenzióit. A 6 dimenziót ismertetve összehasonlítom Magyarországot és Dániát, ábrával szemléltetem, mely dimenzióban van a legnagyobb eltérés. A vállalat életének legfontosabb részét képzik a vevők. Mind a menedzsment, mind a munkavállalók célja, hogy minden partner a lehető legpontosabban, a legjobb áruval legyen kiszolgálva. A vevők értékesítési régiókba van osztva, melyeknek megismeréséhez segítségül szolgál a fizetési hajlandóságuk. Példákkal szemléltetem, mi a különbség az egyes országok vevői között. Bemutatom, hogy egy nagy nemzetközi vállalatot is meghatároz a vezetőség kultúrája nem csak nálunk, de a vevők között is. A régiók működéséért az értékesítési csapat, és a vevőszolgálat felel. Régió- és országszinten betekintést nyújtok, kik a legpontosabbak a fizetést tekintve. Érdemes vizsgálni, hogy vajon az kulturális különbségek, vagy pedig Hartmannban megtalálható különböző hozzáállásoknak és különböző szerződési feltéteknek van nagyobb hatása a fizetési hajlandóságra. Összegzésképp pedig ajánlatokat teszek, hogyan lehet a fizetési hajlandóságot javítani.
Magyar cím
A vevői fizetési hajlandóság kulturális különbségek miatti eltérése egy nemzetközi vállalat példáján
Angol cím
The customers’ payment accuracy based on their cultural difference, in the example of an international company
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
LKK - Üzleti Tanulmányok Intézet
Szak
LKK - Gazdálkodási és menedzsment alapszak (BA)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KBAL-23/04
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Fruzsina Kovács |
Dátum: | 29 Jún 2023 11:31 |
Utolsó módosítás: | 14 Szep 2023 06:33 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/10509 |
Actions (login required)
Tétel nézet |