Kántor, Zsuzsanna (2023) Az óvodás gyermek tanulási folyamatairól alkotott nézetek a 20. század második felétől napjainkig. MA/MSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
diplomamunka_kántorzsuzsanna_KFXUQ2.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatomban feltérképeztem az óvodás gyermekek tanulásáról alkotott nézeteket és paradigmatikus változásokat az óvodai nevelés tartalmi szabályozóiban foglaltak alapján és a gyakorlatban dolgozó pedagógusok szemszögéből. Empirikus vizsgálataim során induktív, leíró, kombinatív kutatási stratégiát alkalmaztam, melynek során öt különböző megközelítésben gyűjtöttem információkat. Az első szakaszban deduktív jelleggel vizsgáltam a témából fakadó neveléstörténeti hátteret és a tartalmi szabályozókat annak érdekében, hogy feltérképezzem az 1950-től napjainkig tartó korszak óvodai nevelésére vonatkozó oktatáspolitikai történéseit és az ideológiai befolyásoltságot. A második szakaszban kvalitatív dokumentum- és tartalomelemzés alkalmazásával komparatív módon vizsgáltam a tartalmi szabályozókban a tudástranszfer, illetve tudáskonstrukció paradigmájának megjelenését, az életkori sajátosságok és egyéni fejlődési ütem figyelembevételét, a tanulás passzív és/vagy aktív jellegét. Végül az írásbeli kikérdezés segítségével kérdeztem meg a több mint harminc éve óvodapedagógusi pályán lévőket, a kezdő óvodapedagógusokat és a tanítókat a koragyermekkori tanulás sajátosságaival kapcsolatban.
Magyar cím
Az óvodás gyermek tanulási folyamatairól alkotott nézetek a 20. század második felétől napjainkig
Angol cím
Views on the Learning Processes of Preschool Children from the Second Half of the 20th Century to the Present Day
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Diplomadolgozat (MA/MSc) |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Zsuzsanna Kántor |
Dátum: | 25 Júl 2023 09:07 |
Utolsó módosítás: | 11 Szep 2023 12:14 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/10437 |
Actions (login required)
Tétel nézet |